Dec 14, 2009

Fw: KUKUP


pic1. signboard rumah traditional kukup


pic2. rumah traditional kukup


pic3.signboard kambing utk dijual


pic4.dalam rumah kambing dgn mohsin


pic5.gambar 2 ekor 'cucu' mohsin
 

pic6.bersama ayah mohsin dan keluarga


pic7.gambar tempat memancing usaha mohsin dan org kpg


pic8.gambar didepan rumah mohsin lepas jumaat


----- Forwarded Message ----
From: Abdul Jalil Abdullah <abduljalil.abdullah@gmail.com>
To: alimorsipon@yahoo.com
Sent: Sun, December 13, 2009 11:26:39 AM
Subject: KUKUP

Salam Alimor,

Just to share with you and your blog, my visit to kukup recently
Ucapan ribuan terima kasih kepada Mohsin kerana sudi menerima kunjungan saya kesana
Thank you

Jalil

1 comment:

mohsin said...

BRIEF NOTES.

PIC 3 - Lrg Hj. Hassan - lorong menuju kekandang & rumah keluarga aku yg kni diduduki oleh abah dan mokde ( mak tiri aku .

PIC 4 - Atas kdg N0 2...Boer betina itam tu tengah shi2

PIC 5 - Ibu St. Ines dgn anak kembar DOB: 29 Nov 2009

PIC 6 - di ruang legar rumah keluarga, tempat sembang2...tu abah dan mokde

PIC 7 - Ditepi Sg. Pontian Besar,just 2 mins drive from my house...tanah reserve JPS...dulu semak,recently JPS clearkan & tambak...JPS nak bina taman rekrasi..pondok tu aku upah bekas chegu agama aku masa sekolah rendah...Chegu Hamid,bapak Hishamudin ( geng2 ex-TMIS 1 Pontian sure ingat - dia sorang aje yg pegi MCKK, kita yg lain2 pi SMSJ...tulah tempat aku rehat2...cari ketenangan lepas penat keja dikdg sambil mancing...ada belukang,duri,sembilang,gelama...ari tu dpt ikan buntal!!! plan nak mohon JPS...nak buat chalet utk pelancung...ada banyak hidupan liar,memerang,biawak,kera plus ikan2...sapa nak mancing boleh arrange boat...nak kelaut Selat Melaka...belok kanan, belok kiri...pi kpg Wak Asri, Kay Ara Pasong...boleh pancing udang galah...swimming tak digalakan...org2 tua kpg kata "benda tu ada"...nanti kena gapp!!!

Pic 8 - depan rumah yg aku sewa...lepas sembahyang Jumaat...tajuk khutbah..." TUNTUTAN SOLAT"...ingat dulu kat Masjid Sultan Abu Bakar JB...tengah kutbah ada org beri duit...10 sen...habis sembahyang,berebut beli aiskrim