Jun 8, 2009

MG di Melaka 7/6/09



Ali Husin & Alimor di hadapan rumah Ali Husin

Hujung minggu lepas aku & famili turun ke Kuala Linggi kerana bercuti sambil melawat sedara-mara sebelah orang rumah. Mula-mulanya cadang nak pergi jumpa mana-mana kekawan yang ada di Melaka spt. Ali Husin & Md. Norhayati. Tapi atas usaha Ali Husin, dia arrange perjumpaan MG di Restoran Big Apple (sebelah Straits Meridian Hotel) dan contact kawan2 yang ada di sekitar Bandaraya Melaka.

Oleh kerana aku tinggal jauh di penghujung negeri Melaka dan tak berapa tahu tempat nak berjumpa, jadi aku turun awal dan sempat singgah di rumah Ali Husin.






Zainudin Hamid


Ali Husin & Md. Norhayati


Hanif Sulaiman


Ali Husin

eh, member ni pun macam nak cari tempat MG


Ali Husin, Adib Alimor & Alimor di rumah Ali Husin

Sofi, apa pandang2 ?

Muhidin Abu Amin, Abdol Razak Saleh & Hanif Sulaiman

Othman Rahim, Alimor & Rozman Husin

Md. Norhayati, Zainudin Hamid, Sofi Ibrahim & Othman Rahim

Zainudin Hamid, Sofi Ibrahim, Saipol Bahari, Abdol Razak Saleh

Zainudin Hamid, Hanif Sulaiman, Sofi Ibrahim, Saipol Bahari



Mula2 tiba aku dan Ali Husin. Lepas tu datang Othman Rahim, Zainudin Hamid, Sofi Ibrahim, Md. Norhayati dan Rozman Husin. Lewat sedikit Muhidin Abu Amin, Abdol Razak Saleh dan Hanif Sulaiman. Dah tengah malam singgah pula Saipol Bahari yang kebetulan keluar makan bersama keluarganya.

Macam biasa borak2 dan sembang2 kawan lama tu agenda utama. Tapi kali ini ada sembang2 serious sedikit tentang bisness opportunity untuk kawan2 yang mungkin berminat nak bekerja sendiri atau melabur selepas penat kerja makan gaji.

Kita dapat banyak business tips and advice from Rozman Husin seorang businessman yang berjaya. Businessman seorang lagi pulang awal kerana ada urusan keluarga. Kalau tak lagi banyaklah ilmu yang dapat kita belajar dari mereka tentang peluang dan dunia bisness.

Ingatkan aku boleh balik awal sikit sbb Kuala Linggi tu jauh juga dari Melaka. Akirnya sesi MG berlarutan sampai pukul 2 pagi. Lepas habis MG aku pun balik ke Kuala Linggi dan tiba dah hampir pukul 3 pagi.

Terima Kasih Ali kerana arrange MG di Melaka yang sekarang ni dah makin besar dan popular.

8 comments:

Noorsham said...

Salam sume bro2. Ni Noorsham lah. Nice to see you all 'hale and healthy'. Gobel, kau mesti dah single sekarang ni...bila nak menebas lagi? Md. Noh, hujung minggu ni aku turun JB, ingat nak pg Melakalah jmpa korang, ok ker? Tel aku 012-7471147

kembara kelana said...

tahniah alimor dan ali husin serta brother yang hadir mg...gobel dah tentu hadir sebab dia gobel...kan....

pakroslan said...

salam Mor,
tahniah... kau memang rajin cari kawan. Cuma aku rasa camera kau rosaklah. Takkan perut macam tu besar dan kepala macam tu terang.

Noorsham said...

Salam Mor, aku teringin nak tahu dan ingat balik nama2 semua yang ada pada gambo kat tangga atas sekali tu...bole buat satu projek menamakan setiap individu dlm gambo tu tak?

Alimor Sipon said...

Pak Roslan, ini bukan camera trick. Objek yg masuk dlm camera dah mcm tu. Itu pun nasib bauk muat masuk.

Noorsham, idea bagus tu. Kita bagi hadiah kpd sesiapa yang dapat namakan paling banyak. Tapi engkau kira dulu berapa orang semuanya yang ada.

asri said...

Alhamdulillah. Zaman dulu masa diSMSJ ngeteh di warung mamak kat depan ceritanya, ciput je. Tapi sekarang tpoiknya sudah berbeza mungkin tentang isu2 global. Tahniah kawan2.

asri said...

Mor aku dah boleh recall Hanif Sulaiman. Di tangga tu dia duduk depan Ali Poning. Terima kasih Sen kau bagi tahu. Sungguh berbeza Mor. Alhamdulillah semuanya dah sehat-sehat.

Anonymous said...

salam kawan2....bila ke melaka tu tipon lah gak kwn2 pompuan...kami x leh join ke....teringin nak jmpa kawan2 lama tu...mana lah tahu...kot x sempat jmpa thn depan....