Aug 9, 2009

Bersama Cikgu Ibrahim Taigo di Segamat


Alimor & Cikgu Ibrahim Taigo

Cikgu Ibrahim Taigo & anak

Semalam (8/8) aku dan famili balik kampung di Segamat menjenguk orang tua. Hari ini (9/8), masa nak balik ke KL orang rumah ajak singgah sekejap di kedai kain Jakel (kedai kain yang famous tu). Mula2 aku malas nak singgah dan nak terus balik KL. Tapi tak apalah singgah juga. Rupa2 nya ada orang yang aku nak jumpa.



Wife pergi beli kain aku tak ikut tapi duduk dengan anak2 lelaki minum ABC dikedai depan kedai kain Jakel. Sementara tunggu order tiba, anak lelaki aku yang tua kata dia nampak macam Cikgu Ibrahim kat hujung kedai tu. Anak aku ni dulu sekolah di Segamat dan pernah diajar oleh Cikgu Ibrahim masa form 5 tahun 2005. Aku tengok2 lagi jauh tak ada rupa Ibrahim Taigo. Lama2 tengok nampak pula iras2 muka Ibrahim Taigo zaman sekolah. Aku kemudian approach Cikgu Ibrahim, beri salam dan kenalkan diri. Rupa2nya betul itulah Ibrahim Taigo.



Ibrahim Taigo mengajar di Sekolah Menengah Dato' Bentara Dalam, Segamat sejak 1992. Walaupun aku orang Segamat dan kira selalu juga lah balik kampung tapi tak pernah terjumpa dia sebelum ni.

5 comments:

asri said...

Welcome Cg Ibrahim Taigo. Dah 'MACHO" lah sekarang. Selalu2lah singgah kat blog ni. Kita pernah tinggal sebilik masa Form 4 sama2 dengan Abang Hassan Adli. Nantilah kalau ada masa saya postkan kat Alimor gambar2 jamuan dalam bilik kita tu bersama kawan2 yang lain.

Unknown said...

cikgu ibrahim ni masih jadi peminat Dato Sharifah Aini lagi ke? masih lg simpan koleksi gambar2 kak pah tu?

Anonymous said...

masih.dulu kini dan selamanya

Anonymous said...

cg asri ajar subjek apa ye?

braimtaigo said...

sim, kau pegi ziarah ke rumah arwah hari tu?