Jan 8, 2011

Al Fatihah, Cikgu Hj. Abd Rahman Karim

Cikgu Hj. Abd Rahman Karim telah kembali ke rahmatullah pada 6 Jan 2011 (Khamis) selepas terlibat di dalam kemalangan jalanraya di Pontian. Jenazah allahyarham telah selamat di kebumikan di Pulai Sebatang, Pontian pada 7 Jan 2011 sebelum solat Jumaat.




Allahyarham adalah antara cikgu2 'pioneer' SMSJ dan kita lama dan rapat bersama dengannya sejak 1973 sebagai guru, warden dan sahabat.

Kita semua mendoakan agar rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang2 yang soleh. AMIN.

Foto kenangan - reunion77, MG di JB, aidilfitri 2009.


Berita di Harian Metro.

Harian Metro, 8 Jan 2011


10 comments:

Alihussin said...

Alfatihah utk Allahyarham.
Mor, ade info umur n brape anak2 beliau.

Alimor Sipon said...

Umur 67. Anak2 tak pasti, 3-4 orang rasanya. Mohsin boleh confirm.

apexi2406 said...

salam,saya seorang waris arwah.adik beradik saya yang lain shamsul bahrin,yasmin dan diyana.

Alimor Sipon said...

salam apexi2406. Saudara waris bagaimana dgn arwah?

Anonymous said...

salam, Mor,apexi2406 tu Cikgu Shahrul Izwan Abd Rahman, anak Arwah Cikgu Hj. Abdul Rahman. saya trace email address tu, dia mengajar di SK Bandar Baru Uda, JB.

Alimor Sipon said...

Anak arwah pun ada yg sekolah sain dulu, junior2 kita. Mungkin dia salah seorang darinya. Kalau begitu arwah meninggalkan 4 orang anak - Shahrul Izwan, Shamsul Bahrin, Yasmin dan Diyana.

Azmer said...

masa kita tinggalkan sekolah, anak2 dia semua kecik2 lagi. kalau jumpa sekarang pun memamg tak kenal. anyway, antara dia & kita dah ada closure. itu baiknya ada RU/MG. sekarang baru kebanyakkan kita sedar apa yg telah dia lakukan sebagai ketua warden adalah utk kebaikkan kita. antara aku & dia takde apa2, sebab masa sekolah dulu, aku budak "baik". heheh.........

Alimor Sipon said...

Aku anggap mcm bapak ngajar anak aje Mer, marah/dendam tak kemana, hilang dek masa.

Rahmah said...

Mor, anak arwah yang paling saya ingat...kitaorang (girls F6 )panggil dia 'Tomen', mungkin yang namanya Yasmin tu..Masa dulu baru ada 2 anak (dua2 lelaki), mungkin apexi2406 tu dan Tomen. Dan apexi2406 ini mungkin jr sajoha n main hoki juga.

apexi2406 said...

Salam senior2,saya bukan ex smsj.shamsul yg 1st (pengawas smsj)..Yasmin yg 2nd (Tomen) Saya selepas Yasmin..maksud en alimor bagaimana dengan arwah apa ya?..arwah dikebumikan di perkuburan masjid pulai sebatang jam 11.sekarang kami adik-beradik tgh proceed kes ke mahkamah.