Apr 20, 2009

Cikgu Asri ada kebun kelapa sawit & buah-buahan

3 comments:
asri said...
Tahniah! Kawan-kawan lama dah mula respon. Aku nak masuk kebun dulu. Kang ada masa sambung lagi. Wassalam.
April 18, 2009 7:25 PM
Alimor Sipon said...
Apa ada tanam kat kebun? Buah-buahan?
April 19, 2009 10:53 AM
asri said...
Yang paling banyak sawit. Durian tengah berputik. Tempuh hari Saufi Rahiman datang rumah dan dia nampak pokok2 durian tengah berbunga. Duku dah bertahun tak berbunga pun nampak berbunga.Mudah2an banyak yang lekatlah.Kalau turun pontian masa musim durian tu calling2 lah. Cuti penggal depan insya'Allah Saufi nak nikahkan anak perempuan dia di Kulai. Itu yang dia beritahu aku. Itu boleh buat simple gathering. Set the time. Nyumbang banyak sikitlah.
April 20, 2009 7:19 AM

9 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum,al fatehah utk saudara nordin salleh 5M2,bekas wartawan rtm. tahniah utk sdra alimor kerana memulakan langkah.seakali bila free nak datang bertandang ke sini,mengimbau nostalgia dulu2,sambil menyesali kejahilan masa lalu.

Citera Alam said...

Cikgu Asri ngajo kat SMK mana , Datuk Penggawa Barat ke , Seri Perhentian ke , Pekan Nenas ke , Air Baloi ke , .....?

asri said...

Brader Citra Alam,sekarang saya ngajar kat SK Seri Pulai, Ayer Baloi Pontian. Bermula profesion aku di SMK Ayer Baloi. Ngajar di SMK dari Tahun 1981 - 2001. Selebihnya di SK. Kalau turun ke Pontian call 0137294647/076951737.Nampak tengah meriah senior awak batch SMSJ77 berbalas email. Buat masa ini nampak Bro Alimor dah set Blog site- SMSJ77 Connenxion. Jangan sabun axion sudahlah. Nampak nama tu macam futuristik juga dan ada bunyi France.Tersalah sebut bunyi lain pulak.Shiiiiiit.....

Citera Alam said...

Cikgu Asri,
Sorry ya , nak buat correction sikit . Teman sebenornya sister , bukan brader . Seronok benor teman tengok kome rajin berkebun , sebijik macam mak teman kat Johor tu , suka bebenor dia kat kebunnya . Teman tak gemo kebun sejak kat SMSJ lagi . La ni teman dah bye-bye Johor , jadi orang utara forever , tinggallah bonda kat Johor nun .

Anonymous said...

Pn. Cikgu Citra Alam,
Nama sebenor sape? Kalau beri tahun boleh teman semak kat gambor di blog 78.

kembara kelana said...

asri
alimor
maaf aku nyampuk
1. email yang kau hantar tu tak adapun dalam mail box aku asri...email aku waibim@gamil.com atau waibi_m@yahoo.com tipon aku 0139761020.. aku kat pahang..nanti aku jalan pontian aku call kau ri,
alimor tu, no dia aku ada lama dah..tapi tak call2 lagi sebab abg aku kat dia sibukkkkk sangat...
alimor
lawa dah blog kau...aku buat blog utk batch aku pada bulan 8 dan dalam masa 4 bulan kami dapat berkumpul di kluang...aku percaya geng 1977 pun gitu....lagi glomur sebab berkumpul bila umur 50 tahun...
ok mor, asri...citra alam tu ialah alimah budak 5m2...cikgu fizik di kuala kangsar
maaf mah

Citera Alam said...

Sop ,
Kamu ni tak beri can teman nak cak-cak . Anyway , sorry ya brader semua . Selamat berkenalan semula . Teman saja nak usik schoolmate sekampung (Pontian) , Cikgu Asri tu ...Teman yakin dia tak kenal teman , tapi teman cam bebenor ropa dia....

asri said...

Sorry lah Citra alam, memang tak tahupun. Maaf cikgu yek. Nantilah aku semak siapa dia Citra alam kat blog 78. Any way aku ucapkan selamat berbahgia dengan keluarga kerna sudah menjadi orang perak. Aku membesar daripada hasil susu getah dan tiap cuti penggal kena noreh getah dan masuk kebun nenas(dulu)Masa kat TMIS (2) lagi aku kena noreh dulu sebelum kesekolah jika sekolah sesi sebelah petang.Sekarang dah tukar pada sawit. Lepas MCE tu dapat juga p temuduga keUPM nak ambil Jurusan pertanian tapi tak dapat. Sijil bola wakil MSSJ pun tak boleh tolong. Tu yang apply maktab.Kat belakang rumah tu saje aku biarkan sebatang pokok getah hidup untuk jadi kenangan dan kalau gian nak toreh getah.Benih daripada tanaman asal sebelum di tukar kepada sawit.Kalu bercuti kePontian singgahlah kat rumah teman.Hai rumah teman!!!!

Untuk Usop, Alimor ada paparkan gambar kita pada tahun 1975 ditangga padang bersama Tuan Syed Ahmad Al Atas.Bila aku renung2 gambar aku macam yelah apa yang kau cakap pasal aku. Itu kau yang cakap bukan aku.Kah..Kah..Kah.. MUngkin Citra alam ada agaknya.Mesti comel masa tu. Gambar ni tak ada pada simpanan aku dan aku pernah kata pengalaman kita hampir sama kerana kita adalah golongan yang terawal diSMSJ. Banyak yang memerindingkan bulu tengkuk.Pasal email yang tak sampai tu nanti aku send balik melalui alamat yang kau bagi.Tq.

Ni nak buka email aku dan balas email yang kawan2 SMSJ77. Sekali balas mention beberapa orang pada email kita dan send to all biar semua baca dan tahu perkembangan kita. Kawan kita yang kerja kat luar negara pun ada respon. Kesian depa duk seorang kat sana2.Pasal tulisan kau yang baru Sop, nanti aku komen kemudian.Ni aku komen ke apa. Ape2 ajelah.

Terima kasih untuk semua dan saya berundur dulu. Wassalam.

Alimor Sipon said...

Kan usop dah kata Pn. Citra Alam tu ... Alimah. Aku dah jumpa dlm gambar blog 78. Cerita pasal noreh tu, sentimental juga pada aku. Masa sekolah cuti penggal dan masa u aku pun menoreh juga. Ada satu masa Lokman dan Zul Ali datang kampung aku, masa tu aku tengah noreh. Dia orang ni duduk bandar. Apa-apa pun norehlah yang telah menyara keluarga aku. Arwah bapa aku sehingga dia meninggal tahun 2002 umur 69 thn pun masih menoreh lagi. Kebun yg ada sekarang diturunkan kpd adik aku. Aku sayang dgn kebun tu. Aku membesar dlm kebun.