May 12, 2010

INGAT ..... smsj'77 reunion ...30 hari lagi .... soalan2 lazim



Peringatan lembut (gentle reminder) kapada kawan2 yang sudah mendaftar dan akan datang ke 'smsj'77 reunion - 30 hari lagi ke 12 Jun 2010.

Peringatan juga kepada yang belum buat keputusan, pendaftaran sentiasa terbuka untuk hadir ke 'smsj'77 reunion'.

Soalan2 Lazim (FAQs) pasal reunion kita:


1. Siapa2 yang di jemput datang?
Semua dijemput datang - budak2 sains (dulu) spm/mce tahun 1977 dan yang masuk sekolah sains tahun 1973 yang masih ada lagi. Cikgu2 yang mengajar kita masa tu juga kita jemput datang.


2. Siapa2 yang akan datang/nak datang?
Yang dah daftar nak datang akan datang. Dijangka lebih 100 orang akan datang. Ramai tu? Tak jugak sebab batch kita ada lebih 300 orang. Juga yang belum daftar dan belum decide nak datang (tengoklah kalau ada masa atau tak ada apa2 hal), mungkin hari tu nanti tercongok dia orang kat sekolah.


3. Kenapa ada yang tak datang?
Ada hal lain lah yang bertindih dan tak dapat dielakkan masa tu yang lebih penting. Dia orang walaupun tak datang, hati mereka tetap datang.


4. Boleh datang separuh2?
Boleh - janji datang. Tak datang 12, datang 13. Tak dapat datang siang, datang malam (masa dinner). Tapi rugi kalau datang tak penuh.


5. Kat sana buat apa?
Tak ada buat apa2 sangat. Jumpa kawan2 tanya khabar, sembang2, makan2, tangkap gambar. Tak ada masa sangat nak buat benda lain. Kalau 100 orang datang, jumpa sorang 10 minit, 16 jam baru siap jumpa semua.


6. Boleh bawak famili?
Err.. Kalau bawak famili diaorang nak buat apa? Kita sibuk melayan kawan2, kesian nanti famili penat melanguk. Tak ada program untuk dia orang pulak tu. Elok tak bawah famili. Tapi kalau yang beria2 nak ikut mak/abah sbb nak tengok sekolah mak/abah - kena bawak rasanya.


7. Tempat tinggal/tidur macam mana?
Macam tak biasa pulak. Lelaki tinggal/tidur asrama lelaki, perempuan tinggal/tidur asrama perempuan. Sorry, asrama untuk kawan2 yang 'berkahwin' tak ada. Nak tinggal/tidur kat luar pun boleh. Ada juga yang nanti tidur kat rumah (kawan2 yang kat Kluang tu). Tapi rasanya mungkin tak sempat nak tidur....


8. Nak datang macam mana?
Ikut sendiri - kereta, van, 4WD, motor - janji boleh sampai. Kalau pergi skali kongsi kereta dengan kawan2 pun boleh ... kurang kereta kat jalan. Naik bas express pun boleh, naik keretapi pun boleh (dah lupa naik keretapi?, skrg bayar sendiri dah tak ada warrant keretapi)


9. Bila nak datang?
Lagi awal lagi bagus. Banyak masa nak jumpa kawan2. Boleh mula datang pukul 8 pagi 12 Jun. Masuk sekolah dan terus register kat Dewan Sri Budiman (dewan apa ni? cari sendiri). Kalau tak ada orang kat kaunter daftar, tunggulah dulu.


10. Apa yang nak bawak?
Bawak kerinduan, bawak kemaafan, bawak hati yang lapang dan terbuka, bawa cerita2 lama - bawak yang elok2 saja. Bawak buah tangan untuk kawan2 pun baik. Jangan lupa bawa cadar, sarung bantal dan barang2 keperluan duduk di asrama (untuk 1 malam).

11. Apa yang tak boleh bawak?
Jangan bawak dendam, kecik hati (kat kawan2, sekolah), ego, status dan benda2 lain yang tak dapat membantu merapatkan persahabatan kita.


12. Kat mana sekolah sains? (aku tak pernah pergi lepas habis sekolah)
Sekolah sains kat situ jugak. Tapi kalau tak pernah datang jalan masuk kena cari. Masuk ikut Taman Bersatu (lepas Mobil) atas sikit dari jalan masuk JKR dulu (kuarters JKR dah tak ada) dari roundabout dari bandar Kluang - Batu 3/4 Jalan Batu Pahat. Kalau dari Ayer Hitam/E2 Highway terus ke roundabout dan patah balik.




13. Kena bayar?
Kena. Bayar bila register datang nanti. Bawaklah uang secukupnya.

Apa2 pun - yang utama, cuba datang. Mungkin tak ada lagi perjumpaana macam ni. Akan datang tak tahu bila boleh bertemu lagi. Kita jumpa 12 Jun nanti di SMSJ, Kluang.

Selamat Datang (Selamat Kembali ?) ke SMSJ

15 comments:

Kamel said...

Mor, gambar pertama tu ada lori compactor SWM. Dulu aku pastikan Kluang bersih. Sekarang tak pasti.

Alimor Sipon said...

Mat Kamel, nampaknya Kluang bersih. Hari Senin lepas kau merayap2 kat bandar Kluang sambil jumpa kawan kita Yusof Aziz.

Azmer said...

reminder utk yg akan ke sana, jgn teriak cikgu atau doc bila nak panggil member, nanti ramai yg menyahut...... :D

Alimor Sipon said...

Habis bekas cikgu2 yang datang nak panggil apa? Ooh, jangan teriak/jerit aje!

asri said...

Satu seruan dan ajakan yang menarik Mor.

braimtaigo said...

cerita tentang reunion ni telah 4 kali daku bermimpi mengenainya. tandanya apa ek?...mungkin terlalu eksaited!...makin dekat harinya semakin mendebarkan...

YusoffMusa said...

Braimtaigo, x nk jmpt idola u, Datuk Sharifah Aini? haha. Semalam lunch dgn Suzeiri (x jmp sjk skolah). Puas aku pujuk, tp dia x dpt dtg reunion kita, hal personal.

asri said...

Braim, dulu sebelum ada blog ni dan FB batch kita, kadang2 termimpi gak tang sekolah dan kawan2. Sekarang nampak dah tak da.

yusofkasim said...

Asri mimpi colour atau masih hitam putih lagi

YusoffMusa said...

Alimor, apa kata start countdown utk reunion kita, papar besar2 kt muka depan blog ni.

Alimor Sipon said...

Yusof kasim, tengoklah kalau zaman tu zaman gambar hitam putih - mimpi pun hitam putih.

asri said...

Sekarang dah tak temimpi2 lagi dengan Sains Johor sebab dah jumpa dengan sebahagian geng2 lama secara realiti Sop.

YusoffMusa said...

Wah...Mor, br aku cdg countdown, tup tup siap. Efficient n menambah debaran.

Fadilah said...

Usop, kalu Suzeri tak mau dtg..kirim salam byk2 pada dia. Kalau dtg, boleh seraund dgr dia nyanyi lagu2 lama. Where is he now?

YusoffMusa said...

Salam Fadilah, pekabo? Ala...ko nk dgr Suzeiri je yg nyanyi, aku ko x nk dgr ke?...huhuhu...yele aku dh tua. Dia ada kt KL, nnt aku try tepon dia.