Jul 20, 2009

Rakan2 SMSJ77 di UTM










Inilah wajah2 sekarang rakan2 kita yang berada di UTM. Aku ambil gambar ni dari staff directory laman web UTM. Rasanya apa yang dilihat tak jauh beza dengan mereka sekarang. Adalah rupa wajah-wajah late forties.

Cubalah ingat2 siapa mereka ni. Di bawah ni adalah nama2 mereka tapi tidak menurut susunan gambar.
Mustaffa Shamsudin (Prof. Dr.), Baharim Yusof, Hamisan Rahmat, Shamsudin Nyat, Sarudin Kari, Siti Esah Alias, Abd Hamid Ahmad, Hamdan Kadir (Prof. Dr.)
Rakan2 di UTM semua - harap tak mengapa wajah2 kamu semua disiarkan untuk tatapan semua kawan2 kita yang rindu dan mencari2 rakan2 lama.

13 comments:

YusoffHaron said...

Mor yg gua nampak dan ingat mustafa shamsudin n sarudin kari. yg lain tu xberape ingat nama mereka. lebih molek kalau kau tulis nama sebelah gambau mereka. kepada dr.mus u still look handsome. sarudin dan lain kalau dpt bertemu kemabali setelah 32 tahun alangkah baiknya ye

Alimor Sipon said...

Aku sengaja tak letak nama sebelah gambar. Nama2 semua ada, korang cubalah matchkan gambar dan nama.

Abdul Jalil said...

alimor, aku termenung seketika menatap wajah2 kwn utm, mus, saruddin,samsuddin nyiat hamid,hamisan..itu yg boleh cam yg lain langsung tak boleh cam sebab wajah dah berubah dari memori aku semasa disekolah..hamisan sama2 di um dgn aku tapi dia buat science...mcm yusuf kasim cdg kalau dapat berjumpa tentu meriah

asri said...

Mor yang paling tak berubah Kamisan Rahmat.

Fadilah said...

I can see the resemblance only after quite a while..I can see Hamdan (Hi, hope you still remember me)), Mus (masih nampak iras2 dulu tu), Siti Esah (sah tak kenal kalau berlanggar bahu), Samsudin (say Hi to Nora 4 me) and Sarudin. Yg lain ??? Salam perkenalan sekali lagi.

Unknown said...

betul..betul..betul..kata yusoffharon tu..aku ni dekat dgn dia org tu..tapi mcm jauh gitu..mcm cik siti esah tu.. rasanya aku pernah naik bas JKR dgn dia ikut team Johor pergi sukan MAKSAK kat penang tahun 2008..betul x cik siti..?

Unknown said...

mor, betul kata asri tu..aku rasa itu gambar tahun 90 kot ?..kalau gambar sekrg tentu rambutnya macam mr ali poning atau mr tamblek..

Alimor Sipon said...

Kassim, tahun 90 website UTM belum ada. Gambar2 tu kalau kau tengok ambil kat studio UTM utk staff photo bukan gambar sendiri.

asri said...

Tahniahlah tuk kawan2 kita yang kat UTM tu. Dekat tapi macam jauh je. Prof Dr. Hamdan pernah sekelas masa Form 3 dan Hamisan Rahmat dan Aziz Montel pernah sebilik masa Form 4. Misan ingat pada Abang Hassan Adly lagi? Kita boleh sebilik dengan dia.

StokeCrazy said...

Salam Mor,
Terima kasih krn sudi letak gambar kami di blog ini. memang inilah wajah kami sekarang.....rambut dah menipis & metallic.....kepada semua rakan2, semoga suatu hari kita dpt berjumpa semula & mengimbau kisah dulu2.....

Alimor Sipon said...

Nank tunggu gambar korang hantar ntah bila. Nak ambik gambar bila jumpa pun tak tau bila. Jadi, gambar kat staff directory UTM yang aku ambil. Terima Kasih kawan2 di UTM kerana tiada bantahan aku siarkan gambar2 ni. Tak jumpa orang, tengok gambar pun jadi.

braimtaigo said...

hamdan kadir, samsudin nyat dan hamisan rahmat je yang masih ada traces wajah tahun 70an. misan,mudanya wajahmu.makan jamu ke? sudin masih melukis di usia-usia begini? kirim salam kepada nora isterimu.

azhar aziz said...

alimor, kau punya website ni bagus sekali. dapat aku tengok muka-muka senior, ada yang aku ingat, dan ada yang aku tak ingat.

-azhar aziz-
E'1 MCE 1979