Jul 12, 2009

Running for Health

Last runner to finish ... semangat tu





SIEMENS RUN (19 July 09) - What are you running for?




Hari ini (12 Julai 09) aku ambil bahagian dlm Olympic Day Run @ Dataran Merdeka, KL. Category umur ialah Junior Veteran (40-49 tahun), jarak 7km. Sejak aktif dalam menyertai acara2 larian sejak 25 tahun dulu, kategori umur dah meningkat dari Men Open ke Junior Veteran. Tahun depan akan masuk kategori Senior Veteran (> 50tahun). Tak sedar yang kita akan memasuki kategori 'veteran'.


Apa2 pun, acara2 larian yang aku masuk adalah untuk memberi semangat terus berlari dan berexercise demi kesihatan fizikal. Alhamdulilah setakat ini kesihatan adalah memuaskan hasil exercise yang berterusan.

Kalau masa muda, jarak full marathon (42km) tu biasa aja, tapi sekarang dah makin pendek biasanya 10km. Apa2 pun aku masuk acara2 larian ni for fun dan meet fellow runners.





Physical Exercise especially runnning and walking have brought great health benefits to me. Untuk kawan2 aku cadangkan, luangkan sedikit masa untuk execise demi menjaga kesihatan. Kalau kata dah tua dan tak larat, cuba sikit2 dulu. You will find running is fun, relief your stress and more important you'll be healthy. Tapi awas, seek doctor advice dulu kalau agak2 ada health problem. Takut nak jadi sihat, lain pulak yang jadi.
Tak cuba tak tahu, never too late to start.

OLYMPIC DAY RUN (12 July 09)

Run for fun, Run for Health.

3 comments:

asri said...

Rajin kau Mor join program seperti ni. Untuk kesihatan kan Mor.Syabas Mor. Aku design rumah aku saja 60 kaki panjang ada lorong lurus. Pergi balik 120 kakilah. Bila malas jogging kat luar aku jogging dalam rumah. Zawiah dan Laila tahulah track yang aku buat jogging dalam rumah.

Alimor Sipon said...

Paling malas exercise, buat running on the spot. Macam kena denda dgn Mr. Paul kat sekolah dulu, berpeluh juga. Tapi wak, engkau, engkau punya kebun/ladang yang luas tentu banyak kerja fizikal yang boleh buat. Asal berpeluh; itu exerciselah.

zaiomar38 said...

Syabas Mor! Teruskan. yang baik akan membenihkan hasil yg baik jua!

zaiomar38