Oct 14, 2009

Fw: Gambar Kelas



2M1 (1974)


3M1 (1975)

----- Forwarded Message ----
From: Mohd Nazari Ahmad <mohdnazariahmad@yahoo.com>
To: alimor sipon <alimorsipon@yahoo.com>
Sent: Thursday, September 3, 2009 12:29:22 PM
Subject: Gambar Kelas


Alimor,

Ni ada gambar kelas kita orang 2M1 (1974) dan 3M1 (1975) gambar tingkatan 4 dan 5 kau dah masuk dalam blog kau.

Gambar 2M1 - duduk : Rosli Rahman, Sh. Menah Sy. Ab. Rahman, Rahim Yusof, Pengetua, Cikgu Khamis, Normah Said, Idham Jaafar, Roziah Maarof.

Berdiri 1 : Kamarudin Lajim, Norman Husin (ar), Nora Abdullah, Maznah Mahmud, Jamaliah Rahmat, Hamidah Mahadi, Fatimah Yusof, Hamisah Othman, Rosni (????), Bahrim Yusof, Azali Mohamad

Berdiri 2 : Ghafar Abu Bakar, Suhuf Nasir, Azimi Aman, Burhanuddin Abu Samah, Ismail Jaafar Karim, Mokhtar Kassim, Abu Bakar Malek, Ishak Ahmad, Latif Posgar, Syed Ahmad (ar), Shapie ????, Mohd Nazari

Gambar Tingkat 3M1 tu - orang nya sama gak cuma tempat dudk atau berdiri je lain.

Mor - mana-mana yang aku tanda ???? tu aku dah lupa , mungkin jugak silap nama, so kau betulkan lah dulu sebelum kau masukkan ke blog.

nazari

Photo credit: Nazari Ahmad.

22 comments:

Anonymous said...

RAHIM,
FORM 2..WAA..KAMU DUK DEPAN SEBELAH HM PULAK TU....NAIK FORM 3...DAH KENA TURUN PANGKAT...DIRI KAT BELAKANG PULAK....TU LAH....FORM 3 DA PANDAI SIHAP KOROK!!!!

sohmin kabar....bek...bek...bekkkk

Bustamam said...

cik gu raman tertidor ker sakit perut?

asri said...

Cikgu Zali Bus.Dia punya..... berbius ma.. kalau kena.

Bustamam said...

oh ya ka? sekali tu satu kelas kena sebat dengan HM baru tu, mohsin ingat lagi kot peristiwa tu. Sapa masih ingat kena jalan itik dalam dining hall? berapa kali round tak ingat, tapi pas tu nak jalan pun dah tak betul.

Nazari said...

Bus... yang tu Cikgu Khamis. Pasalnye kita bising masa prep. Semua kena jalan itik, pas tu kena rotan sekali. Pas tu kena tidur dalam kantin...he he he.

Nazari said...

Asri...sebut pasal pelempang berbius ni..ada dua cikgu.. satu Cikgu Zali tu...satu lagi Cikgu Rahman..kalau kena pelempang dia orang tu.. kalau cabut gigi.. tak payah bius lagi dah..

Bustamam said...

Rasanya tak merasa penangan mereka dulu. Dengan HM baru tu merasa jugak dia berlatih golf stroke dia. Bubuh surat kabar pun tak jadi apa. keh keh.

Nazari said...

Bus.. kau bubuh surat khabar .. ada member lagi hebat.. alas dalam kasut masuk dalam spender.. cikgu balun miss alas tu.. birat jugak punggung... he he he

maznah said...

Nazari, agaknya aku dan kau satu kelas dari form 2 sampai form 5. Aku tak perasan langsung sampai aku tengok gambar ni sebab aku dari form 1 sampai form 5 memang tak pernah pindah kelas M1

Nazari said...

Ye le Maznah.. memang kita lama stay M1. Kau jangan lupa ..aku ting 6 pun M1 apa.. tapi kejap je..

Memang le kita satu kelas dari Ting 2. Tu sebab yang aku kenal sangat kau tu.. he he he

Kenal je kenan tu ... rahsia...aku ni jenis takut B1N1...

Bustamam said...

Miss yang di sengajakan kot, wallahu alam, yang kena kat peha pun ada. La ni warden lagi bijak, sembunyikan h/p dalam spender pun tak lepas, macam anak sedara tu dah 2 h/p dah kena ambik.

Bustamam said...

Maaf jika komen² saya macam mengutuk cik gu2 kita. Sebenarnya saya sanjungi mereka yang dibidang pendidikan. Mereka mendidik kita mengikut cara yang lazim semasa itu. Masa itu kita semua belasan tahun dalam perangai memberontak tu biasa la. Tapi bila kita pandang balik, Alhamdulillah, kita dapat saksikan hasil titik peluh mereka mendidik kita.

maznah said...

Nazari,terima kasihlah kau hantar gambar ni kat alimor kerana gambar2 ni tak ada dalam simpanan aku. Tak silap,aku cuma ada gambar masa form 1M1 dan form 5M1 je. Boleh tak kau hantar gambar 4M1 jugak?

braimtaigo said...

Nazari, Hamisah tu Rosni Ibrahim budak Pontian. Cg Asri masih kenal kot.

braimtaigo said...

Nazari,sorilah ye ingat nak betulkan nama kawan. Tapi bila baca balik ayatnya mengelirukan. Excited sangat nak pos. Sepatutnya sebelum Hamisah tu..sebelah kiri Hamisah tu Rosni Ibrahim.

Nazari said...

Maznah, gambar 4M1 dah Alimor masukkan dulu. Cek kat kategori "kelas". Kalau tak jumpa, emelkan emailaddress kau kat aku "nazari@mohe.gov.my" nanti aku hantar. Kau pun kalau ada2 tersimpan gambar2 lama tu .. pos lah ke blog.. boleh gak aku gelak tengok masa muda2 dulu... he he he

Nazari said...

Bus, kita cerita bukannya nak ngutuk cikgu.. saja nak mengembalikan nostalgia.. kena "belasah" tulah yang kita ingat sangat dan yang buat kita jadi orang.. mungkin kengkadang ada cikgu terlampau.. kita maafkan saja.. boleh ambil jadi teladan dalam kita mendidik orang lain termasuk anak2 kita.. aku macam mana pun aku tetap respect cikgu.. bukan pasal aku "cikgu" atau B1N1 aku cikgu tetapi budi mereka itu terlalu tinggi jika nak bandingkan dnegan kesilapan atau keterlebihan mereka.. bertul tak kawan2?

Nazari said...

Bang Berahim, nama2 tu aku berikan ikut gambar 2M1.. sebelum Baharin Yusof tu memang Rosni...

Sekali pandang Sh. Menah tu ..dia pakai spek..rupa macam John Lennon lak.. kan???

Nazari said...

Maznah.. sori le..gambar 4M1 tiada dalam blog dan simpanan aku.. kalau kawan2 lain ada tolong pos kat Alimor.

Alimor... kau ada gambar 4M1 tak???

Alimor Sipon said...

Aku tak ada gambar 4M1 tu.

maznah said...

Nazari, gambar2 lama tu semua tak tutup auratlah. Aku takut kalau aku pos ada orang yang marah. Kalau kau tengok mesti kau gelak besar punya.

Nazari said...

Alah Maznah..tak pe..sape lak nak marah. Gambar tu masa belum akil baligh lagi.. AKu pun ada gambar bogel terus.. orang tengok relaks je... tapi masa tu umur aku baru 10 bulan je.. he he he.

Kalau ada majalah radikal mungkin ada koleksi gambar yang menarik kan?

Alimor.. cuba tanya sekolah ada simpan tak majalah radikal tu.