Oct 11, 2009

Guess Who?


80'an ... siapa?




Jumpa kawan kita masa open house Aidilfitri d rumah SHMZ pada 9/10. Cuba teka siapa dia?

18 comments:

asri said...

Fulamak Bus! Macam Sastrawan Negara, A Samad Said punya penampilan.Sungguh berbeza jika dibandingkan ketika di Sains Johor dulu.Berselisih boleh tak cam ni.

Bustamam said...

Terkilan juga rasa tak dapat jumpa you in person Asri. Best betul dapat jumpa kengkawan setelah 32 tahun tak bertemu.

Nazari said...

Ala Ri.. Bus tu bukan apa... saja nak lepas geram tu.. cuba buat kat SMSJ dulu...mampuih kena takek rambut tu dek cikgu rahman, ustaz dan warden...he he he.. sori Bus.

Bustamam said...

Masa dulu tu, rasanya ada terkena sekali tapi seb baik boleh repair.

Alimor Sipon said...

Ntah bila dapat jumpa Bus lagi. Jangan lupa kita orang di sini walaupun ngkau dan bermukim di USA. Bangga ada mat sains yang bekerja dan tinggal di sana. Ajak menantu2 mat salleh kau datang M'sia. Bawa cucu2 sekali (kalau dah ada cucu).

Bustamam said...

Insya' Allah dengan teknologi canggih le ni, bumi Allah yang luas ni tampak kecik. Semuga Allah mengeratkan lagi ukhwah kita melalui alam siber kalau tak ada aral Insya' Allah next time saya balik bawak anak2 sekali. Semuga Allah berkati usaha Alimor dan semua yang terlibat menjayakan blog, mailing list, facebook kita.

Nazari said...

Alah... bila ada alimor punya blog ni.. semuanya rasa dekat walaupun jauh.

Cuma Bus.. jangan le menyepi diri.. kerap2 le join blog ni..

Bustamam said...

Insya' Allah, cuma nak tinggalkan komen kat blogger ni ada banyak kerenah sikit, asik kena masukkan captcha, tapi baik la jugak sebab kurang sikit spam.

Alimor Sipon said...

Word verification tu siapa yang mata dah blurr memang ada problem sikit. Itu tak ada hal boleh remove. Siapa2 yang tinggalkan komen, tinggalkan ID atau nama yang member2 boleh kenal, janganlah pakai anonymous aja. Kalau kenal syok sikit nak respon.

asri said...

Bus mula2 nyampah juga nak buat komen pada entri2 yang ada.Nak isi captcha tu, tapi kalau kita dah jadi pengikut blog, lepas tu tinggal klik kat send je. Aku di blog ni,kalau macam bines MLM tu downline Almorlah. Alimor tu downline SMSJ1978. Sebab tu kalau singgah di Blog SMSJ1978 aku boleh komen kat entri mereka tanpa tulis captcha tu. Letak gambar apa2lah. Baru ngam2 soi Bus. Betul gitu Mr. Alimor? Aku dok main terjah je pasal internet ni. Dulu masa pensyarah ajar buat website, dok ngelamun je kat belakang bilik kuliah.Biasalah orang dah berumur belajar.
Akupun terkilan juga tak dapat jumpa kau Bus. Bila tengok gambar kawan2 macam refresh dan berenergetic semula macam kat SMSJ dululah.Mudah2an kita dapat berjumpa disuatu hari nanti tapi dengan adanya blog ni dapat lepaskan rindu pada kawan2 lama.Aku doakan semoga kau dan keluarga dalam lidungan Allah selalu.

Bustamam said...

Mor, tolong add kan saya sebagai "team" kat smsj connexion. Pas tu tak payah masukkan menda alah captcha tu kot. Amin kepada doa Asri. Begitu juga saya doakan keluarga Asri dibawah lindungan Allah sentiasa.

Alimor Sipon said...

Bus, awak dah saya invite jadi 'author' blog ni. Boleh create posting direct. Hantarlah cerita2 dari US ke atau berita2 yang boleh kita kongsi bersama.

Bustamam said...

Terima kasih mor. Alhamdulillah, tak de lagi kena masukkan captcha. Nanti sampai sana nanti saya scankan gambar² lama dan postkan kat sini, Insya' Allah.

asri said...

Bus,aku rasa macam dekat aje dengan kau. Rupanya masa Form 4 kita pernah sebilik dengan Braim Taigo. Bilik sebelah trowong nak ke Dewan Makan kalau tak silap. Aku dah printer 3 in 1. Nanti aku scan gambar2 lama dan hantar kat Blog kita. Insya'Allah.

Bustamam said...

Mungkin la ri. Kalau bilik sebelah trowong tu ingat sangat la. Rasanya '75 kot. Mula2 bilik tu tengah2 kosong, katil semua kat tepi, lepas tu dia rang rearrange. Gambar masa tu saya tak ada. Yang ada tahun '77 mungkin lepas trial exam atau lepas MCE/SPM. Masa tu bilik dah tukar.

asri said...

Nak send ada problem lak dengan sistem gmail.Tak leh send.

Bustamam said...

Kalau tak leh send, post directly kat blog ni leh? Tak pun bubuh kat SMSJ 77 facebook punya album.

Bustamam said...

Mor, mailing list smsj77 tu sapa yang manage? Saya dah antar request untuk join, tapi tak di approvekan lagi.