Apr 2, 2010

Fw: Bilik 16, Sek Men Munshi Abdullah, Melaka 1973



----- Forwarded Message ----
From: "hamzah41@streamyx.com" <hamzah41@streamyx.com>
To: alimorsipon@yahoo.com
Sent: Thu, April 1, 2010 11:32:35 PM
Subject: Bilik 16, Sek Men Munshi Abdullah, Melaka 1973


 

Mor, sebelum ni Sdr Nazari ada hantar gambar yabf hampir sama tapi penghuni bilik yang lain. Untuk gambar ni, ada bebrapa rakan kita yang masih belum dapat dijejaki...
Baris belakang dari kiri...Aziz Khamis, Hamzah Baba, Khalid Yasin, Jalil Abdullah, Adnan Md Suhat, Ahamad kamel, Hashim Minhat, Abu Bakar Malek, Borhanuddin Abu Samah, Azimi Aman, Aman Karim & Hamid Ahmad
Duduk dari kiri...Baharin Yusof, Vincent Chua, Aziz Pie, Dol Said Ngah, Amirruddin Yunos, Adnan, Hashim Chonel, Amir Hamzah & Talib yusof
Moga ramai lagi rakan akan muncul....302 akan jadi kenyataan, insyaallah

23 comments:

Alimor Sipon said...

Terima Kasih Hamzah. Tengok Gambar lama ni boleh senang recall kawan2 kita. Tapi aku ada soalan 1. Bebudak perempuan sekolah mana? 2. Budak perempuan M tak ada dari Melaka?

hamzah41 said...

Budak pompuan tupnag sek lain, tak sama ngan kami. Budak M memenag tak pompuan, semua jantan

Alimor Sipon said...

Baru aku perasan, budak M tak ada pompuan dari Melaka.

Nazari said...

Hamzah.. puas aku minta org yg ada gambar ni satu lagi..rupa2nya kau.. tapi ni pun belum complete.. sebab budak melaka M ada 40 dan E ada 36 (kalau tak silap aku). Gambar yg aku post dulu hanya ada lebih kurang 20 org. Kau punya ada belas2 je.. mana lagi agaknya.

braimtaigo said...

Tak pe EnAlimor tak de budak pompuan M dari Melaka. Sebab orang rumah orang Melaka kan..kan..Kalau ada kang jadi...he..he

Alimor Sipon said...

Agaknya sbb budak sains melaka datang johor aku terpikat dgn orang Melaka. Masa kat sekolah, budak2 pompuan Melaka ramai yg compete, aku tengok aja ....

hamzah said...

hampir nak dapat orang Johor..

Unknown said...

Aku yg dapat orang Johor, tapi 20 minit je dari Melaka

braimtaigo said...

Talib Yusof punya betis bunting padi yek. Tak pe la Hamzah. Ada hikmahnya tu..

braimtaigo said...

Kat mana la rakan kita Talib Yusof ni ye..

Nazari said...

Cuba kau org bayangkan.. yg Talib pakai tu adalah pakaian rasmi outing kita org.. baju dan seluar pputih, kasut hitam stokin panjang putih. Itu kerja Cikgu Zali. Kalau fail math dia bagi kat betis sebab kata dia org nampak. Kalau kat punggung tersorok. Biar malu sikt katanye..Aku pun tak faham cikgu sorang ni..sampai skrg ni pun tak faham walaupun aku "cikgu"

hashim chonel said...

Terima kasih Tuan Hamzah, gambar nie banyak bawa kenangan, menumpang di Munshi,eh...eh.. mula-mula main hoki di padang munshilah...., teringat kat cik gu aziz-industrial art, mana dia eh...

Sulaimi said...

salam, betul la, gambar tu memberikan berjuta-juta kenangan. antaranya adnan mad suhat dgn adnan bujang (orang moncino) hashim minhat a.k.a tok yem (betul ke? azimi aman, baharin, dol said, talib yusof etc. walaupun saya junior.

hamzah said...

Yang aku ingat, katil aku atas Amir Hamzah...Amir hamzah pun tak tahu kat mana

Alimor Sipon said...

Ramai abang2 yang kau masih ingat lagi Sulaimi ... Nanti reunion kita nak join tak? Kau kira jemputan khas.

Abdul Jalil said...

terima kasih hamzah postkan gambar lama yg penuh nostalgia, muka masing masing nampak fresh aje, tadi ada soalan mana talib yusuf, aku ada jumpa dia beberapa tahun lepas dan dia berkerja di satu firma konsultant di kg baru,kl. nanti aku cuba jejaki beliau

sulaimi said...

salam, mor, kata orang kecik tapak tangan, padang sekolah saya tadahkan. Batch 77 ramai yang saya kenal selalunya ada sesuatu yang saya ingat. Eg. Talib yusof masa duduk sebelah katil tahun 97 tanya saya dah solat zohor. oleh sebab malu dgn orang kg (dia orang brisbane = berisu m.tanah sama dgn amaran), saya pun pergi solat, alhamdulillah dgn peristiwa itu solat lekat dgn diri saya. Banyak peristiwa boleh cerita kalau diizinkan Allah. Adnan Mad suhat mula2 tak ingat, tapi bila tengok gambar, baru ingat balik, baik layanannya kpd saya masa kat sekolah.

sulaimi said...

salam, sorry tahun 77 bilik A4

hashim chonel said...

Hamzah,

Perhal, Amir Hamzah, aku biasa berurusan dengan adiknya,( bekas major udara). Adik Amir nie beritahu Amir ada kat kampung di jasin..., cuba ricky....., Hanif kalau bab rickey, memang terror....

hashim chonel said...

Akmad Kamil,

Ramai juga orang Melaka kahwin orang Johor dan orang Johor kahwin orang Melaka. example, Noraini Shukor kahwin orang Melaka, Hashim Chonel kahwin orang Batu Pahat...eh..eh..

Alimor Sipon said...

Terima kasih Sulaimi atas sokongan, berharap sangat kalau kau dapat join nanti.

Hashim ..aku pun kahwin orang Melaka (KL/KSB). Cerita2 juga, kau blum confirm nak datang reunion.

Anonymous said...

salam mor, tq atas called kau semalam, utk hamzah baba, lama tak jumpa, bahrin ada kat utm, sharudin kari(ali)sempat jadi lecturer aku masa ambik adv dip di utm, faridah maarof tak silap di Telekom, sebelum ni, lecturer di UTM keramat.Aku lah ni merantau di luar, macam camar putih.Selalu jg jumpa amir hamzah di airport, sekarang dia di scdc johor. kalau nak dapat banyak info kekawan sila dapatkan rahim yusof, nazari apek dimana kau? Untuk reunion, rasa nak joint jg, takut tarikh tu berlaga dgn jadual, kalau ada pun mungkin last minute aku confirm insya allah. Ibrahim Taiga dan mail karim banyka noltagia bersama, salam utk semua kekawan yg sempat membaca, from rosman kassim

Alimor Sipon said...

Terima Kasih Rosman Kassim singgah kat blog kita ni. Ramai kawan2 yang kau boleh jumpa di sini. Harapa dapat datang reunion kita nanti, ingat 12 Jun 2010. Aku tahu kau sibuk kehulu kehilir tp just mark this date in your calendar. Kalau niat nak datang, insyaallah akan dipermudahkan. Aku consider kau register utk datang nanti.