Jun 20, 2010

Corat Coret Reunion (II)

Nazari deklamasi sajak untuk guru2 (Guru Oh Guru ... Usman Awang 1979)

> Kutipan ‘adhoc’ dana surau berjaya mengumpulkan RM1,206. Terima Kasih Nazari dan Hisham kerana ‘initiate’ dan terima kasih kpd dermawan semua.


Blok baru asrama perempuan (kanan)

> Budak2 perempuan dapat duduk hostel perempuan baru … Blok D agaknya

> Sekolah sains sekolah campur laki2 dan perempuan … tapi kelas laki2 dan perempuan asing-asing sekarang ni.

Misliah, Kamariah, Ibrahim

Cikgu Jalil, Mohsin, Iskandar Tuah, Saiful Bahari, Nordin Saudi, Muhiddin

> Bunga2 di atas meja dan roset direka/buat/tempah oleh Ibrahim Taigo dan Iskandar Tuah …. Terima kasih Cikgu Ibrahim & Iskandar.

Khider, Roshid, Md Shah, Mazlan & Gajah ... extreme right

Asri, Sulaimi, Azizah, Norliza

> Dua adik2 kita bersama abang2 dan kakak2 masa reunion .. Zainudin Ahmad (aka Gajah, batch 78) dan Sulaimi (batch 79). Sulaimi join reunion dari mula sampai tamat.

Norlida, Rohaidah, Norliza, Khairuddin (x class monitor E4)

> Kelas E4 paling ramai datang reunion – 14 orang – syabas E4 dan bekas ketua kelas Khairuddin Md. Noor (aka Jampok) … dapat hadiah lagi.

Bory, Ahmad Zaharuddin, Jalil

> Budak2 sekolah went round and interview some of us termasuk Hood Abu. Ini pekara biasa bila berjumpa dgn ex student nak tahu kejayaan mereka. Mereka ingat semua pilot ‘botak’ bila dia Tanya Bory tu pilot juga ke … stereotype thinking.

Sufian Lau makan pakai tray

> Tray yang kita gunakan masa makan lunch dah dihentitugaskan (murid sekolah tak pakai lagi). Tray zaman kita tray plastic dah buang. Budak2 sekolah makan pakai pinggan biasa. Tapi sekolah masih simpan tray tu.

Mohsin Bakar

> Azan waktu Maghrib di’bangkan’ oleh Mohsin …. Sampai hajat dia nak 'bang' di sekolah.

Zawiah & Zulkarnain

> Pasangan yang datang reunion ialah Zulkarnain dan Zawiah. Satu lagi Hamisan Rahmat dan Siti Rohana Basarom – datang awal tapi balik awal, tak join dinner sbb ada urusan penting.


Hanif Sulaiman (& Jalil)

Shamsudin Sulaiman

Rohaya Othman

Ismail Tumin

> Tak lupa kawan2 yang meninggalkan kita lebih awal datang juga ke reunion – Hanif, Shamsudin Sulaiman, Rohaya Othman, Ismail Tumin


x-TMIS (1), (cikgu x smsj)
Shakirin, Suffian Lau, Nazli Bakar, Shiekh Mustaffa, Nordin Saudi, Mohsin Bakar
Yusmida Yusuf, Rohaidah Sulaiman, Norsa'ni Abu Bakar, Mr. Khiew, Razipah, Noraini

> Reunion ni bukan x-SMSJ only, ada sub reunion x-sekolah rendah - sekolah TMIS (1), Pontian. Mungkin ada banyak lagi sub reunion masa tu.
........................................................
photo credit: md shah mahmood.

11 comments:

flying BOER said...

Tertitis airmata ku membaca komen itu.....ALLAHUAKBAR

Unknown said...

When browsing the photos,I feel that Zul n Zawi seems to be in love again till the end of time.Both of them are in perfect harmony.Yes, berapa ramai lagi exSMSJ yang bercinta sesama mereka dan diakhiri dgn perkahwinan.Cuba kumpulkan mereka dlm ruangan ini.Oh ya.Bustaman n Wai Pang immigrate ke US ke .

Bustamam said...

Mohd Yunos ni cikgu Yunus ke atau Sarimah? LipPang dengan I di California, lebih kurang 3 jam apart. Sekali sekala buat MG bawak anak2 sekali.

liza said...

after first reading i pun sangka ini sarimah(mohd.yunos posa). u dah baca all his 3 postings? mesti Cikgu Yunus sebenarnya.

Unknown said...

Tekaan Liza tu tepat. Yes sy Cikgu Yunos yg ajar PJ masa tu dan banyak murid2 yg tak suka. Yg senama dgn saya tu suami atau bapa Sarimah? Oh. yes.. Bustamam n Li Pang kat US buat apa. Sambung blajar buat PHD atau pun dah migrate ke USA.

liza said...

Assalamualaikum Cikgu Yunos, ayah sarimah yang mohd. yunos. moga cikgu and family sentiasa ceria, bahagia dan sihat sejahtera..

Alimor Sipon said...

Cikgu Yunus - FYI Bustaman dan Lip Pang kerja dan tinggal di US, dah lama dah tp bukan belajar lagi. Yang kahwin sesama batch ada 4-5couples, yang kahwin dgn Junior pun ada beberapa couples (junior perempuanlah), yang kahwin dgn senior pun ada (senior lelakilah), nak mention dekat sini tak berapa sedaplah cikgu, mungkin dia orang malu kalau tahu .... tapi tak ada yang kahwin dengan cikgu...

Bustamam said...

Saya di US Cikgu, tapi hati masih di SMSJ :)

@Mor, macam lain bunyi nye:
"tapi tak ada yang kahwin dengan cikgu..."

Unknown said...

Salam Liza. Alhamdulillah saya diberi kesehatan oleh NYA utk melakukan perkara2 yg telah banyak sy tinggal dan ingkar dmasa lalu.Sy dkurniakan 5 orang anak n 3 cucu dari 2 anak yg tlh berkahwin.Mcamana dgn Liza n yg lain.Ada tak diantara mereka yg dah menjadi Dato n Nenek.D doakan semoga kamu semua dlm kandungan sehat walafiat n dlm perlindunganNYA. Mor banyak juga cerita lalu ya masa kau org sekolah dulu. Cita monyet la tu.

LipPang said...

Cikgu Yunos - Saya Lip Pang - dulu belajar PE dari Cikgu. Bukan pakal sukan, tapi ikut pakai uniform PE. Ingat ada PE di dewan yg baru SMSJ. Masih ingat Cikgu ajar kita warm-up, lari setempat and lompat katak. Kini dah lompat jauh2 ke California. Regret that I was unable to join the reunion. Very grateful for all that Cikgu has done for us.

Alimor Sipon said...

Cikgu Yunus - dah ada yang jadi atuk dan nenek - yang pompuan lagi ramai, kahwin awal agaknya. Tak lama lagi makin ramailah tu. Tahun ni kami semua masuk umur 1/2 abad ... 50 tahun. Cakap pasal PE ...ada satu duduk yg cikgu panggil 'duduk penyamun' tp dah lupa macam mana duduk tu.