Jan 7, 2010

Back to Normal .... Selamat Tahun Baru 2010








Dengan datangnya tahun baru, KL balik semula kapada asal ...sesak, sesak, sesak. Bahkan setiap tahun baru, aku perasan ada pertambahan trafik di jalanraya bila masuk tahun baru. Dah 15 tahun duduk di KL, masa pergi-balik kerja semakin panjang, rasa2nya 3X ganda; itupun dgn adanya lebuhraya2 baru. Tak nampak ada penyelesaian kecuali jika kenderaan dijalanraya dikurangkan.

Apa2 pun tahun baru tetap datang. 2010 tahun kita semua yang lahir tahun 1960 mencapai umur 50. Bertambah umur yang lepas, berkurang umur akan datang.

SELAMAT TAHUN BARU 2010

18 comments:

asri said...

Mor sebab tu kawan kita dia buat proposal buat lintas atas keenderaan lain. Dulu masa sekolah dia tu jenis happy go lucky tapi dia ni sekarang serious dan strict dalam tugasnya. Projek bawah kelolaan nya makin berkembang.Kalau tak strict boleh hancur syrikat. Begitulah karisma seseorang dalam mentadbir sesuatu organisasi. Mereka ada misi dan sasaran. Tahniah untuk kawan kita tu.

Anonymous said...

Apa nak buat, tu la dia asam garam duduk KL ni. Tak nak jam, keluar awal pagi, balik lewat dari orang lain. Jika ada kerja boleh dibuat di tempat kerja masa tu ok, jika tak ada, ikut boss lama saya, pagi-pagi kunci pintu, baca AL Quran dan terjemahannya...... Bagi yang kena hantar isteri dan anak-anak dan terpaksa rempuh jam.... banyak-banyakkan bersabar......

Nazari said...

Alimor, kau ni tiap2 kali jalan tu bawa kamera ke? Hari tu simpang kat mana entah.. ni kat KL lak. Kalau ada UFO mesti kau dapat reward dari TV.

Alimor Sipon said...

Aku sentiasa bawa camera - kat handphone. Bila2 nak tangkap gambar senang. Nasihat yang baik dari Annymous - tapi siapa engkau? Memang aku bersabar, kalau tak mau aku tinggal kereta dan jalan kaki.

asri said...

Mor, P kerja naik cup-cai jek Mor. Boleh selit sana selit sini. Tapi takut tersalah selit pulak.
Bersabarlah wahai kawan2ku yang berada dalam situasi ini. Aku kalau tak hujan naik cup-cai p kerja.

SN said...

Jangan marah Mor, orang KL jugak. Kadag-kadang nak cepat, keluar anonymous tu. Say aberangan pencen nak duduk rumah kampung, keliling ada tanah untuk bercucuk tanam... Nostalgia tanam jagung masa form 2, form 3 di SMSJ. NAk jadi macam Mis, back to nature......

Alimor Sipon said...

SN, apa pulak berangan. Kan boleh jadi kalau ada cita2. Tak payah tunggu pencen, skrg pun dah masuk umur nak pencen. Aku asal duduk kampung, cita2 nak duduk kampung bila bersara. Duduk bandar kerja aja - selalu rasa tak selesa. Orng skrg alasan duduk bandar bila dah tua sbb anak2 ramai kat bandar. Biarkan anak2-kita pun nak cari kedamaian tempat tinggal bila tua. Dia orang boleh balik kampung kalau nak melawat, kita pun boleh pergi bandar kalau nak jumpa mereka. Aku skrg sdg membina rumah dikg yg keliling ada tanah - boleh cucuk tanam. Yang penting 'space' cukup selesa. SN, kau mampu kalau nak buat rumah kat kampung - pilih aja tempat dan buat rumah.

SN said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Nazari said...

Alah Sal.. bini aku tanam sayur dalam pasu gak dan ubi kat tanah keliling dapur tu kat putrajaya lagi.. boleh bagi jiran2 dan kawan2 kat sekolah dia. Macam2 ADAAA.. kailan, kangkong, bayam, kacang parang & panjang. Tapikan lama2 jemu lak makan sayur2 tu.. beli kat pasar... Satu yg aku rasa macam dunia nak kiamat.. dia tanam pokok kemunting.... nostalgia katanya. KAu org tau tak pokok tu?

Bustamam said...

kemunting tau Ri. Dia selalunya kat ada idup semak2 tu, ala2 blueberry, tapi ada texture sikit kat luar.

Nazari said...

Betul tu Bus.. masa kau kecik2 kat Akademi Laut Malaysia tu dulu semak. Bila musim kemunting kita org kg ramai2 pergi petik. Satu kg macam pesta lak..maklumlah kg aku tepi pantai..pokok buah2an yg biasa ni tak boleh subur..kecuali mangga, rambai. Buah dia hijau masa muda lepas tu hitam bila dah masak..manis je.
Yg tak sedap tu ..petik masuk poket.. kadang2 terjatuh..penyek le buah kemunting tu.

Salbiah said...

Mana boleh jemu makan sayur? Pelbagaikanlah masakannya. Saya tanam sayur tak menjadi langsung. Pokok kemunting tu memang saya tak tahu. Thank you le, ada gambar pokok tu lagi bagus atau bila ye nak sampai ke rumah you. Saya pun dah lama MOH tak dipanggil pergi meeting di Putrajaya. Boleh jugak sebelum balik jenguk belakang rumah awak tu Hj Nazari

Bustamam said...

Ni gambarnya Sal: http://mylily.wordpress.com/2008/11/16/575

Makan banyak sangat nanti gigi jadi purple, purpleteeth, iyalah sebab adik-beradik blueberry (blueteeth/bluetooth), menda yang ikon macam gigi kat handphone tu hehehe.

Nazari said...

Alah Sal jangan le panggil Haji .. kurang "keremajaannya". Kalau dah pakai title tu nampak sangat tue nye. Kita sembang2 kat sini tu macam rasa mude je.

Nantilah kalau aku ingat aku ambil gambar pokok tu aku mintak Alimor masukkan ke blog ni.

Aku respect org rumah aku tu.. kata orang tangan dia sejuk .. apa je dia tanam subur, menjadi saje. Aku pun naik heran.. entah apa ilmu dia pakai. Nasib baik dia tak le tanam jenazah.. kalau tak silap2 hidup jenazah tu... he! he! he!

Alimor Sipon said...

OK lah kita panggil abang aji diaorang ni, nak panggil pak haji rasanya muda lagi. Kat Mekah semua orang dia panggil haji.

Nazari said...

Mor, jangan le panggil Bang Aji.. pun nampak tua sebab kau lebih tua dari aku. Bila panggil Bang Aji kan maknanye tua jugak. Aku cadang kau panggil Adik Aji je....baru le MUDE!!

SN said...

Thank you Bus. Rupanya macam senduduk je, saya pernah tanam yang bunga putih, pun hidup tak lama. Actually panggilan haji tanda hormat dan secara tak langsung mengingatkan kita untuk kekalkan amalan baik agar keberkatan haji berkekalan. Agak-agak masa berkumpul kembali panggil Cik Gu Rubiahm Ustaz Ismail dan YB Asri buat forum perdana, okay juga kut. Mungkin ada antara kita yang jugak pendakwah/pakar motivasi. Saya memang out, suka kerja belakang tirai je.

Bustamam said...

Sal: bentuk dia sama tapi texture dia lain kat luar. I lebih suka rasa buah kemunting. Buah senduduk buat peluru pistol lestik bagus.